Dieta grupelor sanguine

Dieta grupelor sanguine a fost creata si dezvoltata de Dr. Peter D’Adamo. Dupa cum sugereaza si titlul un adept al acestei deite manaca numai anumite alimente si se abtine de la altele in functie de grupa sanguina pe care o are. Aceasta dieta se bazeaza pe teoria doctorului conform careia datorita mostenirii genetice pe care o avem, intre produsele alimentare si sange are loc o reactie chimica, aceasta fiind influentata si de tipul de hrana pe care il consumam.

Dieta pe grupe de sange

Dupa fiecare masa intre sange si hrana are loc aceasta reactie chimica datorita lectinelor. Acestea sunt proteine si se gasesc in produsele alimentare, totodata afectand sangele. In functie de tipul lectinei, aceasta reactie poate fi benefica sau daunatoare organismului. Dieta pretinde ca pentru a restabili ritmul genetic natural al organismului, trebuie sa consumam doar alimente care duc la reactii chimice pozitive.

Tipul 0

Potrivit lui D’Adamo, tipul 0 este cel mai vechi tip de sange. Acesta reflecta o epoca in care omenirea a supravietuit cu ceea ce se putea recolta cu usurinta, de aceea dieta pentru grupa sanguina 0 este concentrata pe alimente bogate in proteine.

proteine: intr-o dieta ideala bogata in proteine nu trebuie sa lipseasca produse precum  carnea de vita, pui, vitel, miel sau vanat. La fel de  benefice sunt: pestele, mai ales cod, macrou si hering dar nu somn, somon, caviar sau caracatita precum si fructele de mare. Carnea de porc, ouale si produsele lacatate nu sunt recomandate pentru tipul 0.

fructe si legume: deoarece tipul 0 este lipsit de o serie de factori de coagulare a sangelui, alimentele bogate in vitamina K sunt esentiale (varza, salata verde, spanac si brocoli). Indicate sunt si ceapa, patrunjelul, pastarnacul, ardeii rosii, cartofi dulci, dovleac, alge marine, napi si usturoi. Pepenele galben, portocalele si capsunile sunt fructe care ar trebui evitate, iar prunele si smochinele sunt extrem de benefice;

cereale, nuci si leguminoase: se poate consuma painea neagra precum si cele cu mai multe tipuri de seminte sau nuci. Daca lintea trebuie evitata, fasolea se poate consuma fara probleme.

Tipul A

Este grupa de sange cea mai comuna. Persoanele care au aceasta grupa sanguina au un sistem imunitar sensibil si sunt predispuse la o serie de boli.

alimente recomandate: pentru aceasta grupa este recomandat sa se urmeze un regim alimentar vegetarian. Legume proaspete sau fierte cat mai multe si mai variate, linte, soia, laptele de soia, tofu, fasole alba si neagra sunt ideale pentru acestia. Cereale integrale, fructe de padure si prune se pot consuma fara restrictii;

alimente interzise: painea, pastele, carnea de orice tip si produsele lactate bogate in garsimi.

Dieta in functie de grupa sangelui

Tipul B

Persoanele cu grupa sanguina B au o mai mare flexibilitate in dieta fata de cele care au 0 si A, dar trebuie sa se fereasca de produsele care contin gluten.

proteine: ideale sunt carnea de vita, ouale, somonul, carnea de miel, capra, oaie, iepure, sardinele. Se evita consumul de carne de pui, sunca, creveti, linte si fasole;

lactate, branzeturi: aceste produse trebuie sa aiba un continut scazut de grasimi. Chefirul si iaurtul sunt indicate deoarece ajuta digestia.

cereale: exceptand orezul si faina de ovaz, restul ceralelor sunt interzise;

fructe si legume: se va evita consumul de rosii si legume verzi. Se pot consuma morcovi, ceapa, cartofi dulci, ananas, pepene verde si banane;

Tipul AB

Este cel mai nou tip de sange si se intalneste destul de rar, mai putin de 5% din populatie are aceasta grupa sanguina. Deoarece s-a dezvoltat prin contopirea tipului A cu B este tipul sangvinic cel mai complex din punct de vedere biologic.

carne si produse lactate: ficatul, iepurele si mielul se pot consuma de trei ori pe saptamana. Celelalte tipuri de carne si preparate specifice sunt interzise. Mozzarella, ricotta, branza de capra si de vaci sunt alegerile ideale pentru consum;

fructe si legume: legume crude sau fierte precum patrunjelul, broccoli, castraveti, cartofi dulci, sfecla, usturoi si castraveti se pot consuma zilnic. La fel si kiwi, lamai, grapefruit, fructe de padure, cirese, smochine, struguri, prune. Se vor evita ciupercile, porumbul, ardeiul, maslinele negre, bananele, portocalele, mango si rodiile;

paine si cereale: o felie de paine pe zi este suficient. Orezul, secara, ovazul, si mai rar graul se pot consuma maxim de trei ori pe saptamana sub diferite forme.

Etichete: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CAPTCHA Image
Reload Image