Dieta japoneza

Sezonul rochitelor sau al fustelor usoare tocmai a inceput. Parul aranjat, un machiaj discret, haine si incaltaminte comode sunt ingredientele principale ale unui look tonic cum nu se poate mai potrivit in astfel de situatii. Ce facem insa cu colaceii din jurul taliei pe care ne-am prefacut ca nu ii observam, ascunzandu-i sub un pulover sau sub hainele groase? Timp si chef pentru o dieta de lunga durata nu prea avem asa ca, dietele care promit rezultate rapide intr-un timp foarte scurt reincep sa ne starneasca interesul.
Avantajele si dezavantajele dietelor rapide
Pofta pentru o portie de cartofi prajiti este aproape irezistibila, sandwich-urile cu putina maioneza si alte bunatati sunt si ele aproape nelipsite din meniul zilnic la birou. Ce sa mai vorbim de doza zilnica de zahar din cafelele de peste zi sau de croissantele cu ciocolata deosebit de apetisante care ne imbie cu mirosul lor in fiecare pauza. Nu, nu putem spune ca am facut excese in aceasta directie dar nici nu ne-am impus multe restrictii. La toate acestea se mai adauga si stresul cotidian care parca a devenit ceva firesc fara de care nu putem functiona. Va suna cunoscut? Va recunoasteti macar in parte in cele enumerate mai sus? Daca da, atunci sunteti clientele fidele ale dietelor rapide.
Avantajul cel mai des invocat de sustinatoarele dietelor rapide consta in pierderea rapida a unui numar de kilograme, in functie de metabolism, mai mare sau mai mic, intr-o perioada scurta de timp si cu efort minim. Dezavantajele sunt, la randul lor, destul de importante. Daca vreti sa slabiti trei pana la cinci kilograme in doar trei zile, asa cum promite dieta japoneza, trebuie sa fiti constiente de riscurile la care va expuneti. Reducerea aportului caloric destul de pronuntata s-ar putea manifesta printr-un tonus ceva mai scazut sau o stare de iritabilitate accentuata. Insa cel mai mare pericol prezent in dietele rapide este asa numitul efect yo-yo, efect prin care kilogramele pierdute rapid se intorc intr-un numar ceva mai mare decat cel initial.
Regimul alimentar japonez
Situata intr-un climat nu prea prielnic, sol vulcanic pietros inconjurat din toate partile de ape, Japonia inca uimeste. Prin ceea ce a fost, este si prin ceea ce promite tenacitatea acestui popor de “micuti” este o sursa inspirationala inepuizabila. Este un fapt cunoscut, din surse precum literatura de popularizare sau studii de specialitate, ca japonezii formeaza una dintre cele mai sanatoase populatii ale lumii. Acest lucru este influentat atat de factorii genetici cat si de alimentatia de zi cu zi. Portii de mancare mici, mancate in tihna, alimente preponderent de origine vegetala sau marina sunt principalele linii care contureaza regimul alimentar al locuitorilor tarii soarelui care rasare. Proaspete, crude sau gatite mai mult prin fierbere la aburi sau prin frigere, mancarurile japoneze isi pastreaza in mare masura proprietatile nutritive, asigurand celor ce le consuma un aport substantial de vitamine, minerale si alte elemente necesare unei calitati superioare a vietii, longevitate si vitalitate la orice varsta.

dieta-japoneza-1
Dieta japoneza
Dupa cum ii spune si numele, aceasta dieta este inspirata din regimul alimentar al locuitorilor arhipelagului nipon. Cu o durata de numai trei zile, regimul alimentar permis reuseste sa acopere intr-o masura semnificativa necesarul de elemente nutritive recomandat unui adult. Tot ca o recomandare trebuie privita si starea de sanatate generala inainte de inceperea curei. Chiar daca durata de timp necesara pierderii unui numar de trei pana la cinci kilograme este de numai trei zile, impactul asupra organismului este mare. La aceasta se mai adauga si iesirea din zona de confort din punct de vedere alimentar prin renuntarea brusca la obiceiurile vechi si adoptarea altora absolut noi, pentru o parte dintre noi. Carbohidratii continuti de orez, protinele prezente in peste si vitaminele continute de fructe si legume trebuie sa suplineasca in totalitate absenta zaharului, a cafelei si a produselor de panificatie.
Dieta rapida de trei zile este o modalitate usoara si placuta de pierdere a unui numar mic de kilograme. Exista si variante ale acesteia cu durata de pana la sapte zile. Eforturile de a tine diete de slabire, oricare ar fi ele, sunt anulate de intoarcerea la vechile obisnuinte culinare imediat dupa trecerea zilelor de dieta.

Etichete: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CAPTCHA Image
Reload Image