Nucile

Natura ne ofera mereu gusturi si texturi inedite si, pana acum cateva zeci de ani, irepetabile. Astazi, intr-o lume in care preparatele de sinteza sunt din ce in ce mai prezente in alimentatia noastra, un produs natural de calitate risca sa treaca neobservat. Majoritatea “naturalelor” imbina armonios calitatile care le-au facut apreciate in bucatarie cu beneficiile pe care le aduc starii de sanatate. Printre ele putem inlude si nucile, fructe oleaginoase, consistente si cu reale proprietati medicale.

Nucile in bucatarie

Consumate crude sau adaugate in preparate de bucatarie gatite, nucile au un gust deosebit. Prin indepartarea invelisului lemnos, invelis (coaja) care se pastreaza in scopuri terapeutice, vom obtine samburii care sunt comestibili. Forma lor asemanatoare cu cea a creierului i-a determinat pe antici sa le considere benefice pentru tratarea afectiunilor cerebrale, fapt confirmat si de cercetarile moderne.

Nucile

Nucile crude pot constitui o gustare plina de elemente nutritive. Simple, cu putina sare sau trase usor intr-o tigaie, aceste fructe deosebite vor avea o savoare deosebita. La fel de bine nucile completeaza o salata de legume imbogatind-ui acesteia proprietatile nutritive dar si gustative. Un mic dejun compus din cereale, iaurt, fructe de padure si cateva nuci zrobite sau taiate marunt va fi nu numai deosebit de hranitor ci si foarte sanatos. Adaugat in sosuri, miezul de nuca va spori considerabil valoarea acestora. De exemplu, un sos pesto din nuci va fi mult mai cremos si mai aromat. Aceleasi cuvinte frumoase pot fi adresate si uleiului obtinut prin presarea la rece a nucilor. Daca ne referim la produsele de cofetarie sau patiserie care au in componeta nuci, in aluat sau ca umplutura, nu putem sa nu amintim de cozonacii sau cornuletele cu nuca, baclavalele muiate in sirop si umplute cu nuca sau de dulceata de nuci verzi care nu mai are nevoie de nici o prezentare.

Nucile si sanatatea

Nucile inluse in alimentatia zilnica ajuta semnificativ la prevenirea unor afectiuni precum cele cardiovasculate, diabetice sau cele de natura oncologica. Totodata, consumul regulat de nuci protejeaza sistemul nervos si ficatul. Nucile nu sunt un aliment nutritiv complet, insa continutul de vitamine (A, B1, B2 si C) si minerale precum sodiu, zinc, seleniu, fosfor, fier potasiu, calciu, mangan si cupru le propulseaza printre cele mai apreciate fructe cu valente reale pentru sanatatea organismului uman. Continutul ridicat de acizi grasi Omega 3 si Omega 6 indica faptul ca starea de sanatate este mult imbunatatita daca includerea nucilor in meniu devine o obisnuinta.

In categoria generala nuci intra si varietati precum alunele, nucile caju sau pecan sau arahidele care isi aduc si ele aportul atat gustativ cat si pentru buna functionare a organismului. O atentie deosebita trebuie acordata aportului caloric pe care il pot aduce nucile in alimentatie. 100 de grame de nuci au aproximativ 600 de kilocalorii. Pentru a evita posibilele probleme cu greutatea corporala, este recomandat un consum de 50 de grame de 4 -5 ori pe saptamana. Dintre multele beneficii pentru sanatate obtinute in urma consumului de nuci amintim cateva:

– imbunatatirea memoriei. Nucile contin lecitina, care care este un compus important in obtinerea unei memorii bune si a unei concentrari pe masura. Inainte si in timpul perioadei de teze sau de sesiuni, atunci cand sarcinile de serviciu sunt foarte solicitante sau pur si simplu daca vrem sa avem o stare de sanatate mentala buna, este recomandat consumul de nuci.

– imbunatatirea somnului. Melatonina continuta de samburii de nuci este o substanta care contribuie la obtinerea unui somn de calitate.

– previne imbatranirea pielii si a altor organe. Responsabile de acest lucrusunt substantele antioxidante pe care nucile le contin in proportie semnificativa. Astfel, radicalii liberi precum si agentii externi nocivi se vor lovi de un adevarat scut protector in jurul celulelor.

Seria de actiuni pozitive pentru sanatatea intregului organism pe care le are consumul regulat de nuci poare continua cu efecte bune asupra parului, colesterolului sau digestiei.

La fel ca in cazul celorlalte fructe, in placerea savurarii unei portii de nuci sunt implicate mai toate simturile. Daca la acestea mai adaugam si ratiune, consumul de nuci va fi cu adevarat benefic si va oferii tot ce are el mai bun pentru satisfacerea unei nevoi transpusa in placere.

Etichete: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha loading...


CAPTCHA Image
Reload Image