Dieta cu mere

Odata cu venirea toamnei cele mai colorate fructe si legume iau cu asalt tarabele din piete. Struguri, gutui, pere, ardei, conopida, varza sunt doar cateva exemple din oferta foarte generoasa pe care ne-o face anotimpul autumnal. Fructe si legume colorate dar si pline de vitamine, minerale dar si alte microelemente nutritive care consumate aduc un aport serios in pregatirea organismului pentru sezonul rece. In alta ordine de idei, daca acul sau afisajul cantarului personal arata altceva decat v-ati dori, acum este momentul sa va ganditi la o dieta de slabire care, intr-un timp relativ scurt, sa va faca sa aratati bine.

Una dintre cele mai apreciate astfel de diete, aprecierile pozitive venind atat din partea nutritionistilor cat si din partea celor care o adopta, este dieta cu mere. Usor de tinut, cu produse alimentare usor de procurat si cu rezultate rapide acest tip de dieta strange din ce in ce mai multi aderenti.

Dieta cu mere

 

Un alt aspect important al dietei cu mere consta in faptul ca, pe langa scaderea numarului de kilograme conduce si la o detoxifiere generala a organismului. Trebuie avut in vedere si efectul usor laxativ pe care il au aceste fructe. Totusi, chiar daca este foarte permisiva dieta pe baza de mere impune anumite restrictii. Aportul caloric zilnic nu va depasi un numar de 1400 de calori, alimentele bogate in grasimi saturate si dulciurile intens procesate vor fi interzise cu desavarsire, iar  consumul de apa se va situa in jurul valorii de 2 – 2,5 litri pe zi. Programul de sala va suferi si el mici modificari. In lipsa unui aport caloric normal, intensitatea exercitiilor practicate se va reduce, plimbarile in pas alert vor fi scurtate.

Marul este unul dintre cele mai complete, din punct de vedere nutritional, daruri ale naturii. Gustul dulce acrisor, culorile verde, galben si rosu ascund multe beneficii pentru sanatate. Intr-un singur mar gasim vitaminele C si A, flavonoizi, fibre solubile, potasiu, fier, fosfor precum si pectina, un compus necesar bunei functionari a anumitor organe. Fructele acestui frumos pom fructifer, marul, au un continut redus de calorii (50 – 80, in functie de soi). Consumul de mere este indicat in prevenirea afectiunilor cardiace, reducerea nivelului de colesterol rau, fluidizarea sangelui si cresterea cantitatii de fluide in corp. Tot cu ajutorul merelor se poate regla tranzitul intestinal si se poate stabiliza nivelul insulinei. Intr-un cuvant, prezenta merelor in alimentatie, in stare cruda, coapte sau gatite sub forma de compoturi, inseamna un pas mare catre o stare de sanatate buna, indiferent de varsta. Aciditatea naturala a merelor poate crea unele probleme, insa cu ajutorul carbunelui medicinal disconfortul va fi grabnic indepartat.

Dieta propriu-zisa cu mere se tine doar cinci, maxim sapte zile, deoarece pe durata ei alimentatia va fi preponderent hipocalorica, iar un astfel de tip de alimentatie, pe o perioada lunga de timp, va determina grave carente nutritionale si, implicit, o stare de sanatate deficitara. Daca in prima zi se vor consuma numai mere, in jur de 1,5 kg, in zilele urmatoare vor fi introduse treptat si alte feluri de alimente, prezenta in continuare a unui mimim de cinci mere zilnic (cate unul la fiecare masa principala si la gustarile dintre mese) ramanand o constanta. In esenta, merele sunt satioase, ele putand sa acopere zilnic senzatia de foame a unui adult. Conditia de baza va consta in aportul cantitativ redus al acestora. Chiar si in conditiile acestea, diversitatea alimentelor este foarte importanta. De aceea se vor respecta marea majoritate a principiilor nutritive cunoscute. Altfel spus, meniul va fi compus din salate de diverse legume cu putin ulei, carne slaba, preferabil curcan sau peste, cereale integrale, produse lactate degresate – iaurt, kefir, branza -, oua.

Dieta cu mere este usor de tinut, si dupa ea taiorul care cu cateva zile mai-nainte statea fix, acum permite mai multe miscari. Gustoasa si satioasa ea acopera minimul de calorii necesar unui adult pentru ca acesta sa desfasoare activitatile zilnice pe care si e-a propus.

Etichete: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CAPTCHA Image
Reload Image