Dieta Montignac

Francezul Michel Montignac a dezvoltat un program dietetic ca urmare a nevoii de a rezolva propriile probleme avute cu surplusul de greutate. Dieta se numeste Montignac si utlizeaza indicele glicemic (GI) al alimentelor ca principiu care sa ajute la pierderea in greutate si apoi mentinerea unei greutati normale.

Carte Dieta Montignac

Montignac a descoperit ca una dintre principalele surse care duc la aparitia greutatii in plus este reprezentat de alimentele care au un indice glicemic ridicat. In urma studiilor facute a ajuns la concluzia ca daca sunt consumate alimente care IG scazut se va observa si o pierdere in greutate semnificativa.

IG reprezinta masura capacitatii unui anumit carbohidrat de a creste nivelul de sange din sange. Un aliment care are un IG mare va declansa o crestere uriasa a zaharului in sange, in timp ce un aliment ce are un IG scazut va duce la o crestere mica. Cu cat un aliment are un indice glicemic mai mic cu atat este mai sarac in carbohidrati, deci sansele de a creste in greutate sunt minime. Este considerat ca avand un IG scazut un aliment al carui valori sunt mai mici de 55 (IG).

Lista alimentelor care au un indice glicemic scazut

fructe: cirese (22), prune (24), grapefruit (25), caise (31), mere (38), pere (38), piersici (42), portocale (44) si struguri (46).

legume: anghinare, sparanghel, broccoli, conopida, telina, castraveti, vinete, fasole verde, salata verde, ardei, mazare, spanac, suc de fructe, rosii si dovlecei toate acestea au un IG sub (15). Apoi, IG incepe sa creasca astfel, linte (29), naut (33), fasole (48) si fasole conserva (52).
cereale: taratele de ovaz au IG (50), iar soia si semintele de in (36). Mix-ul de cereale are IG (46), secara (46), graul (49). Orice fel de produs gatit din acestea poate fi consumat cu moderatie. Painea alba este exclusa deoarece indicele glicemic este (71). Orerzul prefiert are IG (47), cel basmatic (50), iar orezul cu bocul brun (50). Orezul cu bob alb scurt sau lung are un indice glicemic ce ajunge pana la valoarea de (72).

bauturi: exista cateva bauturi care sunt considerate ca avand un indice glicemic scazut. Laptele integral (31), laptele degresat (32) si laptele de soia (44). Sucurile de fructe sunt indicate, mai ales cele din mere (41), suc de ananas (46), suc de grapefruit (48) si suc de portocale (52).

Sfaturi privind urmarea dietei Montignac

Dieta sanatoasa

– incercati sa consumati alimente bogate in fibre care au un IG scazut. Alimente bogate in fibre sunt cerealele integrale, fructele si legumele proaspete cu exceptia cartofilor si a porumbului;

– evitati pe cat posibil alimentele bogate in grasimi sau zahar;

– consumati carbohidrati. Carbohidratii sunt necesari pentru a avea energie si in mentinerea creierului si a sistemului nervos central. Alimente bogate in carbohidrati sunt prunele, ciresele, lintea si fasolea, laptele integral si iaurtul simplu;

– scrieti o lista cu alimentele care au IG scazut si postati-o undeva la vedere in bucatarie. Astfel, cand pregatiti masa va puteti ghida in functie de alimentele din lista;

– aveti mare grija cum gatiti alimentele. Studiile a aratat ca anumite alimente cand sunt gatite ajung sa aiba un IG mai mare decat in stare cruda (de exemplu morcovul).

Dupa cum observati in dieta lui Montignac nu se regaseste carnea indiferent de tip sau de modalitatea in care este preparata. Acest tip de dieta este mai mult vegetariana. Pentru a vedea rezultate, minim trei luni trebuie respectate principiile dietei. Modalitatea in care Montignac a compus-o implica doua faze:

faza 1 in care se incepe pierderea in greutate propriu-zisa prin respectarea principiilor de baza, adica consumarea alimentelor care au indicele glicemic scazut alaturi de o cantitate de lichid (apa) de minim 1,5 litri, plus un program de exercitii sau miscare zilnica;

faza 2, cea de pastrare. Pentru a avea o greutate normala aceasta dieta este indicat sa fie adoptata pentru tot restul vietii, adica, ca orice dieta, implica schimbarea stilului de viata alimentar si nu numai.

Etichete: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CAPTCHA Image
Reload Image